Adapteo Oyj:n kymmenen suurinta osakkeenomistajaa

Adapteo Oyj Pörssitiedote 2.7.2019 klo 15:40 CEST

Seuraavassa taulukossa esitetään Euroclear Finland Oy:n ylläpitämässä osakasluettelossa 1.7.2019 olleet Adapteo Oyj:n (”Adapteo” tai ”Yhtiö”) kymmenen suurinta osakkeenomistajaa omistuksineen.

OsakkeenomistajatOsakkeiden lukumääräProsenttia osakkeista ja äänistä
Rakennusmestarien Säätiö2 129 4224,77
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen1 300 0002,91
Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma758 3871,70
Odin Finland507 6561,14
Sijoitusrahasto Evli Suomi Pienyhtiöt393 0230,88
Sijoitusrahasto Danske Invest Suomi Yhteisöosake360 0000,81
Sijoitusrahasto Nordea Pohjoismaat350 5060,78
Sijoitusrahasto Evli Suomi Select320 0000,72
Rakennusmestarit ja -insinöörit AMK RKL ry301 2200,67
OP-Suomi Pienyhtiöt285 1480,64
Kymmenen suurinta omistajaa yhteensä6 705 36215,01
Hallintarekisteröidyt osakkeet yhteensä25 594 80357,28
Muut osakkeenomistajat12 382 53227,71
Yhteensä 44 682 697100

Lisäksi Adapteon EQT Fund Management S.à r.l:ta saaman tiedon mukaan EQT Public Value Investments S.à r.l omisti 28.6.2019 yhteensä 5 800 018 Cramo Oyj:n (”Cramo”) osaketta, mikä vastasi 12,98 prosenttia Cramon kaikista osakkeista ja äänistä. EQT Public Value Investments S.à r.l:n omistus Adapteossa perustuen edellä mainittuun omistukseen Cramossa on 5 800 018 osaketta, mikä vastaa 12,98 prosenttia Adapteon kaikista osakkeista ja äänistä.

Perjantai 28.6.2019 oli viimeinen kaupankäyntipäivä, jolloin oikeus jakautumisvastikkeeseen sisältyi Cramon osakkeeseen ja sen hintaan. Adapteon osakkeilla on 1.7.2019 alkaen käyty kauppaa Nasdaq Tukholman päämarkkinalla. Tilanteessa, jossa Cramon osakkeenomistaja on myynyt osakkeensa, mutta kauppaa ei ole selvitetty ennen jakautumisen täytäntöönpanopäivää (30.6.2019), oikeus jakautumisvastikkeeseen on Cramon osakkeen ostajalla ja jakautumisvastike siirretään tämän arvo-osuustilille yhdessä ostettujen Cramon osakkeiden kanssa kun kauppa on selvitetty. Normaalissa pörssikaupankäynnissä kauppojen selvitysaika on kaksi pankkipäivää, ja näin ollen 28.6.2019 Cramon osakkeella tehdyt kaupat näkyvät Adapteon osakasluettelossa 2.7.2019.

Tiedot suurimmista osakkeenomistajista ovat nähtävillä myös Yhtiön verkkosivuilla.