Adapteo Q2: Vakaa kehitys epäsuotuisissa markkinaolosuhteissa

Adapteo Oyj Pörssitiedote 7.8.2020 klo 7.30 CEST

Huhti-kesäkuu 2020

• Vuokratuotot olivat 32,8 (32,6) miljoonaa euroa, ei muutosta kiinteillä valuuttakursseilla mitattuna.
  • Liikevaihto oli 57,8 (53,7) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 7 % kiinteillä valuuttakursseilla mitattuna.
  • Vertailukelpoinen käyttökate oli 21,8 (22,4) miljoonaa euroa, laskua edellisvuodesta 3 %. Vertailukelpoinen käyttökatemarginaali oli 37,7 % (41,7 %).
  • Operatiivinen kassavirta ennen kasvuinvestointeja oli 26,1 (21,6) miljoonaa euroa.
  • Kasvuinvestoinnit olivat 16,3 (11,5) miljoonaa euroa.
  • Nettovelan suhde vertailukelpoiseen käyttökatteeseen oli 4,6.

Toimitusjohtajan kommentit

Adapteon vertailukelpoinen käyttökate oli vuoden 2020 toisella neljänneksellä 3 % pienempi kuin vuoden 2019 toisella neljänneksellä ja korkeampi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä. Edellisvuodesta liikevaihto kasvoi kiinteillä valuuttakursseilla mitattuna 7 % Asennuksen ja muiden palveluiden sekä Permanent Space -liiketoiminta-alueen liikevaihdon kasvaessa. Tehostettu keskittyminen kaupallinen erinomaisuus -ohjelmaamme – joka perustuu tarjonnan optimointiin, hinnoittelun erinomaisuuteen, myyntihenkilöstön tehokkuuteen ja brändipääoman kasvuun – tuottaa vähitellen tulosta. Covid-19-epidemiasta johtuvista epäsuotuisista markkinaolosuhteista huolimatta toimintomme Saksassa, Ruotsissa ja Suomessa kehittyivät vuosineljänneksen aikana vakaasti vahvistaen markkina-asemaamme.

Merkittävä osa tuloistamme tulee pitkäaikaisista sopimuksista julkisen sektorin asiakkaiden kanssa. Yhdessä vahvan likviditeetin ja rahoitusaseman kanssa olemme hyvin varustautuneet kestämään lyhyen aikavälin taantuman ja vahvistamaan kilpailukykyämme ja selviytymään näistä haastavista ajoista entistä vahvempana.

Konferenssipuhelu

Konferenssipuhelu, johon sisältyy esitys sijoittajille, analyytikoille ja medialle, pidetään tänään klo 09.00 CEST. Konferenssipuheluna ja webcastina lähetettävän esityksen antavat toimitusjohtaja Philip Isell Lind af Hageby ja talousjohtaja Erik Skånsberg. Englanninkielinen tilaisuus alkaa esityksellä, ja kysymyksiä voi esittää sen jälkeen. Tallennettu versio on saatavilla tilaisuuden jälkeen osoitteessa adapteogroup.com kohdassa Sijoittajat.

Puhelinnumerot ja linkit konferenssipuheluun:
Suomi: +358981710521, Ruotsi: +46850558358, UK: +443333009264
Linkki webcast-lähetykseen: https://tv.streamfabriken.com/adapteo-q2-2020